T929 ATAK-2'nin ilk motor çalıştırdığı anlar paylaşıldı

22 Şubat 2019 tarihinde Savunma Sanayii Başkanlığı ile Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. (TUSAŞ) arasında imzalanan anlaşmaya binaen başlanan, T-129 ATAK Taarruz ve Taktik Keşif Helikopterinden kazanılan teknolojik bilgi birikimi ve operasyonel tecrübe neticesinde, tamamen milli ve yerli imkânlar ile geliştirilecek Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri(ATAK-2), ilk motor çalıştırma testini dün gece başarıyla gerçekleştirdi. Bugün ise Türkiye'nin milli gururu ATAK-2‘nin ilk motor tecrübesi paylaşıldı.

Türkiye'nin milli gururu T929 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri, ilk motor çalıştırma testini dün gece başarıyla gerçekleştirdi.

TUSAŞ Genel Müdürü Prof. Dr. Temel Kotil, ATAK-2’nin ilk kez dün gece motor çalıştırdığını açıklamıştı.

Bugün ise T929 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri (ATAK-2)‘nin ilk kez motor çalıştırdığı anlar paylaşıldı.

2019'DA BAŞLANMIŞTI
T-129 ATAK Taarruz ve Taktik Keşif Helikopterinden kazanılan teknolojik bilgi birikimi ve operasyonel tecrübe neticesinde, tamamen milli ve yerli imkânlar ile geliştirilecek “Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri” projesine, 22 Şubat 2019 tarihinde Savunma Sanayii Başkanlığı (SSB) ile Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. (TUSAŞ) arasında imzalanan anlaşmaya binaen başlanmıştır.

2025'TE TESLİM EDİLECEK
TUSAŞ Genel Müdürü Prof. Dr. Temel Kotil, ATAK-2’nin bu yıl içerisinde ilk uçuşunu gerçekleştireceğini ve 2025 yılında ise kullanıcısına teslim edileceğini açıkladı.

T129 ATAK helikopterine göre oldukça büyük olduğu görülen ATAK-2, AH-64 Apache Taarruz Helikopteri ile benzer ebatlara sahip.

T929 ATAK-2'nin ilk  motor çalıştırdığı anlar paylaşıldı - Resim : 1

ATAK-2 ÖZELLİKLERİ
TUSAŞ T-929 Atak 2, Türk Havacılık ve Uzay Sanayii tarafından üretilmesi planlanan ağır sınıf taarruz helikopteridir.

Helikopter, T-129 Atak'tan elde edilen deneyim ve operasyonel tecrübe sayesinde tamamen özgün olarak geliştirilmektedir.

Helikopter çeşitli hava koşullarına uygun olacak şekilde tasarlanmaktadır.

TEKNİK ÖZELLİKLERİ
-Ağırlık: 10 ton.
-Mürettebat: 2.
-Servis Tavanı: 20.000ft.
-Azami Hız: 172 kts.
-Operasyon Zarfı: -40° / +50°C Sıcaklık ve Buzlanma Koşulunda
-Operasyon Kaabilyeti: Gece / Gündüz
-Azami silah taşıma kapasitesi: 1.200 kg (2.600 lb) (Sadece mühimmat)
-Motor: 2 x Motor Sich TV3-117VMA-SBM1V Series 1 turboşaft motor, her biri 2.500 mil beygir gücü (1.864 kW)
-Silah Sistemleri:30 mm (20 mm) Top Sistemi, Güdümsüz Roket, Güdümlü Roket, Hava Yer Füzesi, Hava Hava Füzesi, Serbest Düşümlü Mühimmat, Radar Güdümlü Füze, Lazer Silahı
-Silah İstasyonları: 6 adet Kanat İstasyonu
-Temel Ekipmanlar: 4 Eksenli Otopilot, Modüler Aviyonik Mimari, Hedef Tespit Radarı, Hedef Tespit Sistemi, Kaska Entegre Görüntüleme Sistemi

Savunma Sanayii Başkanlığı
AK Parti vaatlerini 20 yılda neden yapmadı? Cumhurbaşkanı Erdoğan gençlik buluşmasında pankartları okudu Mescid-i Aksa'da gözaltına alınan Türk serbest bırakıldı Bahçeli'den Meral Akşener'e tepki: Ülkücü bırakmadın