Ramazan ayının ilk cuma namazı saat kaçta kılınacak? 15 Mart 2024 Diyanet Ankara, İstanbul, İzmir il il Cuma namazı saati
Cuma namazı saati, Ramazan ayının ilk cuma gününde daha yoğun bir şekilde araştırılıyor. Bugün Ramazan'ın beşinci günü ve Ramazan'ın ilk cuma günü. İki özel günün bir arada olması nedeniyle cuma namazı saati daha önemli. Peki, bugün cuma namazı saat kaçta kılınacak? İşte 15 Mart 2024 Diyanet Ankara, İstanbul, İzmir il il Cuma namazı saati...
Cuma namazı, haftalık bayram olan cuma günleri, öğle namazı vaktinde kılınıyor. Cemaatle kılınması gereken cuma namazı, farz bir namazdır. Ramazan ayının beşinci günü ve ilk cuma günü, vatandaşlar "Cuma namazı saat kaçta Diyanet?" sorgulaması yapıyor. İşte Diyanet 15 Mart 2024 Diyanet Ankara, İstanbul, İzmir il il Cuma namazı saatleri...
CUMA NAMAZI SAAT KAÇTA 15 MART 2024?
Diyanet İşleri Başkanlığı'na göre;
Adana cuma namazı saati: 12.53
Ankara cuma namazı saati: 13.03
Bursa cuma namazı saati: 13.18
İstanbul cuma namazı saati: 13.18
İzmir cuma namazı saati: 13.25
Bulunduğunuz ilin cuma namazı saatini aşağıdaki Diyanet namaz saatleri linkine tıklayarak öğrenebilirsiniz.
CUMA NAMAZININ HÜKMÜ NEDİR?
Cuma namazı âkil, bâliğ, mukîm ve mazereti olmayan erkeklere farz-ı ayındır. Farz oluşu Kitap, Sünnet ve icma ile sabittir. Yüce Allah, “Ey inananlar! Cuma günü namaz için çağrı yapıldığında, alışverişi bırakıp hemen Allah’ı anmaya koşun. Eğer bilirseniz bu, sizin için daha hayırlıdır. Namaz kılınınca artık yeryüzüne dağılın ve Allah’ın lütfundan nasibinizi arayın. Allah’ı çok zikredin ki kurtuluşa eresiniz.” (el-Cum'a, 62/9-10) buyurmaktadır. Hz. Peygamber (s.a.s.) de “Cuma namazına gitmek, ergenlik çağına ulaşmış her Müslüman erkeğe farzdır.” (Ebû Dâvûd, Tahâret, 124 [342]; Beyhakî, es-Sünenü’l-Kübrâ, 3/245-246 [5577-5579]) buyurmuştur. Cuma namazı, Hz. Peygamber (s.a.s.) döneminden günümüze kadar kılına gelmiş ve bunun farz olduğu konusunda herhangi bir farklı görüş ortaya çıkmamıştır.
ZUHR-İ ÂHİR NAMAZI NEDİR? BU NAMAZI KILMAK GEREKİR Mİ?
Zuhr-i âhir, son öğle namazı demektir. Bazı İslâm bilginleri, bir yerleşim yerinde birden fazla mescitte cuma namazı kılındığında ilk kılınan cumanın dışındakilerin sahih olmama ihtimaline binaen, ihtiyaten o günkü öğle namazının kılınmasını önermişlerdir. Zuhr-i âhir adıyla kılınan bu namaz, cuma namazına dâhil değildir. Hz. Peygamber’den ve ilk dönemlerden gelen rivâyetler arasında bu isimle kılınmış bir namaz yoktur.
Cuma namazının tek camide kılınması, cumanın anlamına uygun olmakla birlikte, kalabalık şehirlerde bunun yerine getirilmesi mümkün olmamaktadır. Zaten Hanefî mezhebinde fetvaya esas olan görüşe göre, herhangi bir kayıt olmaksızın bir şehirde birden çok camide cuma namazı kılınabilir (İbn Âbidîn, Reddü’l-muhtâr, 2/145-146). İmam Şâfiî de Bağdat’a gittiğinde cuma namazının birden fazla yerde kılındığını görmüş ve buna karşı çıkmamıştır (Nevevî, el-Mecmû’, 4/585; Şirbînî, Muğnî’l-muhtâc, 1/544). Böyle olunca, her bir camide kılınan cuma namazının ayrı ayrı geçerli olması, bu yönden aralarında bir fark gözetilmemesi esas olup cuma namazı kılanların ayrıca zuhr-i âhir (son öğle namazı) kılmaları gerekmez.